El passat dia 28 de febrer els alumnes de 5è van anar a fer una sèrie d’activitats a les ribes del Ter.

Una de les activitats va consistir en fer un cop de mà al medi ambient recollint bosses i plàstics varis per tal d’agilitzar la recuperació dels ecosistemes fluvials danyats o reorganitzats pel temporal Glòria. Van aparèixer mil coses vàries des d’antics carros de compra fins a maletes porta bebès passant per rodes de cotxe i tractor.

Una altra de les activitats va consistir en recol·lectar pals de diferents mides arrossegats pel riu i polits pels diferents agents tals com roques, sorra o d’altres fustes. Amb el material recollit es portarà a terme properament una activitat creativa a nivell escolar.

La tercera de les activitats va consistir en la realització d'un informe sobre les afectacions d'un dels temporals més importants que es recorda a la ciutat de Girona en anys. Amb l'ajuda de les tauletes, alguns alumnes van realitzar un treball de camp tot abtenint fotografies i proves dels efectes del Glòria al pas per la nostra ciutat.

Podeu veure algunes imatges d'aquest productiu dia aquí

Tot seguit deixem l'informe i el recull fotogràfic del treball de camp.

El temporal Glòria, també conegut com Jacob a Estats Units i Canadà, va ser un cicló extratropical de llarg recorregut a l’Atlàntic Nord que va afectar el nort d’Estats Units i Canadà oriental, així com a la Península ibèrica al seu pas per Europa.

El temporal va ser identificat el 15 de gener de 2020. Després de creuar els Estats Units i travessar l’Atlàntic, i després de tocar terra creuant el nord d’Espanya com un front dèbil, Glòria es va intensificar durant varis dies sobre el Mar Mediterrani occidental, aportant pluges i nevades intenses, vents forts i onatge significatiu a moltes àrees d’Europa del sud i Àfrica del nord.

Catalunya i les Illes Balears es van veure especialment afectades pel pas del Glòria entre el 19 i el 23 de gener. En total a España, 13 persones van perdre la vida i 4 van desaparèixer.

Gràcies a les pluges acumulades hi va arribar a haver 787,7 l per metre quadrat en algunes zones.

Un dels llocs més afectats de Catalunya va ser el Delta de l'Ebre, que va quedar completament cobert d’aigua degut a l’alt onatge.

També, les pluges van destrossar el passeig marítim de Tamariu (Palafrugell) i ara ja es practicament imposible passar per ell.

I a prop de casa, a aquí Girona, les afectacions també van ser considerables, sobretot pel pas del riu Ter i els seus afluents a la nostra ciutat.

I els alumnes de 5è ho vam voler comprovar de primera mà anant a les ribes del Ter i fent aquest recull de fotos.

Informe realitzat per: Jan Sarmiento, Álvaro Del Risco, Berta Domingo i Carla González.