Des de fa anys la nostra escola està immersa en el Programa d'Hàbits de Vida Saludable.

A qui va adreçat?

Els alumnes des de P3 fins a 6è desenvolupen activitats relacionats amb els hàbits de vida saludable.

En què consisteix?

Es presenten activitats en les quals es consciencia tant als més menuts com als més grans de la importància que té la salut en la nostra vida a partir d'hàbits d'alimentació, de la realització d'esport, de la cura de la higiene i també la necessitat d'un descans i adequat a cada edat.

Quines activitats realitzem?

ALIMENTACIÓ:

Des de l'escola aconsellem a tots els nivells que diàriament s'han de realitzar cinc àpats obligatoris: l'esmorzar del matí a casa, l'esmorzar de l'escola, el dinar, el berenar i el sopar. Des de l'escola només podem intervenir o millor dit, aconsellar en el segon esmorzar i en el dinar. Pel que fa a l'esmorzar, solem aconsellar que aquest sigui variat els cinc dies de la setmana i que vagin alternant fruita, entrepà, fruits secs i com a molt un dia algun pastisset, croïssant o pasta que sigui de pastisseria. Intentem que els alumnes evitin portar brics, bolleria industrial i esmorzars rics en greixos. Pel que fa al dinar, des de l'empresa que s'encarrega del menjador escolar ja es fan uns menus treballats per una dietista rics en tots els aliments que necessiten els alumnes en aquestes edats de creixement

Quan fem alguna sortida i/o excursió també aconsellem que els alumnes portin tuppers amb el dinar o esmorzar saludable i que evitin els entrepans, patates xips i bolleria industrial. Pel que fa a les begudes, aconsellem sucs, aigua i no deixem portar llaunes.

ESPORT I HIGIENE:

Des de P3 fins a 6è, els alumnes de la nosta escola realitzen 2 sessions de psicomotricitat o educació física setmanalment. Les mestres responsables d'aquesta àrea s'encarreguen de dissenyar activitats motivadores pels alumnes i amb un alt contingut pedagògic i educatiu destinat a la cura del nostre cos i al desenvolupament d'activitats físiques per a ajudar al ple desenvolupament físic i mental dels nostres alumnes.

Cal dir, que el xandall i la samarreta de l'escola són obligatoris en les sessions d'educació física i d'aquesta manera, els alumnes es consciencïen que el dia que toca educació física han de vestir la indumentària adequada. Com a novetat d'aquest curs i aprofitant els nous vestuaris que té l'escola, els alumnes de cicle superior, després de l'activitat física es renten una mica i es canvïen la samarreta. Els alumnes de la resta de cicles, en acabar l'activitat física es renten i es refresquen.

SALUT:

Des de l'escola es realitzen un munt d'activitats relacionades amb la salut. Tenim la sort que el recurs educatiu de La Caseta de la Devesa ens ofereix un munt d'activitats relacionades amb aquest àmbit i per tant, els nostres alumnes poden gaudir d'aquestes activitats que de forma lúdica trasmeten els continguts més importants per a tenir una bona salut.

Des de 1r a 4t es treballen moltes activitats de salut bucodental. A través de les dentistes del CAP del barri i també de l'Ajuntament, es promouen activitats de cura de les dents. Les dentistes revisen les dents als alumnes de 2n i 4t i els de 1r i 3r realitzen activitats de prevenció de les càries.

A cicle superior es realitza la vacunació als alumnes de 6è, des del curs passat, hi ha la novetat de la vacuna del papil·loma per les nenes de 12 anys. També es realitzen activitats relacionades amb la pubertat i amb els canvis físics que comencen a sorgir a aquestes edats.

Cal dir, que tot el professorat està implicat en aquest projecte i que des de les diferents àrees i matèries que es treballen a l'escola, es van enfocant diàriament els hàbits de vida saludable.